Auto-moto, doprava a stroje

Na silnici I/62 v Ústí nad Labem je uzavírka mostu

V městské části Mojžíř, která leží mezi Ústím nad Labem a Děčínem, čeká řidiče velká dopravní změna. Ředitelství silnic a dálnic zde zbourá estakádu a následně zahájí výstavbu zcela nového mostu přes silnici I/62. Důvodem pro tak zásadní krok je technický stav stávající estakády. Podle ŘSD jsou nosné konstrukce mostu v natolik špatném stavu, že další opravy už nejsou smysluplné. […]

Auto-moto, doprava a stroje

Pět let po železniční tragédii u Perninku: Bezpečnost regionálních tratí stále v ohrožení

V pondělí 7. července to bude přesně 5 let, co došlo u Perninku k tragické srážce dvou osobních vlaků, která si vyžádala dva lidské životy, 22 zraněných a škodu přes 25 milionů korun. Drážní inspekce tehdy vydala bezpečnostní doporučení s cílem zvýšit úroveň zabezpečení na tratích se zjednodušeným řízením dopravy. Pět let poté se ptáme: Co se skutečně změnilo a jaká je realita na české železnici? […]

Auto-moto, doprava a stroje

Předseda představenstva a generální ředitel CATL Robin Zeng představuje na významné konferenci vizi globální přechodu k nulovým emisím a prohloubení spolupráce

Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), Dr. Robin Zeng, nedávno vystoupil s projevem na druhé Konferenci o výměně vědeckých a technologických poznatků v rámci iniciativy Nová Hedvábná stezka (Belt and Road). Ve svém projevu podrobně představil závazek společnosti CATL k otevřené spolupráci a oboustranně výhodnému rozvoji na globální úrovni, přičemž kladl zvláštní důraz na posilování postavení rozvíjejících se ekonomik. […]

Auto-moto, doprava a stroje

Ministerstvo dopravy a Správa železnic chtějí rušit návěstidla a vypínat národní zabezpečovač LVZ. Když jsme se zeptali proč, ani jedna instituce nevěděla.

Ministerstvo dopravy a Správa železnic dlouhodobě usilují o vypnutí národního zabezpečovače LVZ (Liniový Vlakový Zabezpečovač) a zrušení železničních návěstidel. Spolek pro efektivní železnici dlouhodobě usiluje o zachování návěstidel na tratích a o duální provoz ETCS s národním systémem LVZ. Důvody jsou především bezpečnostní. Návěstidla umožňují zachovat provoz na dráze i v případě výpadku všech systémů, což je důležité například v případě vojenského konfliktu. LVZ je zase mnohem robustnější a levnější systém a je odolný proti hacknutí.  […]