FIFA Club World Cup 2025: Rodinný zážitek mimo trávník

FIFA Club World Cup jako event pro celou rodinu: co nabídnou stadiony mimo zápasy?

FIFA Club World Cup 2025 ve Spojených státech není jen největším klubovým turnajem všech dob. Je také ideálním místem pro rodinný výlet – kombinací sportu, zábavy, odpočinku a společných zážitků. Turnaj posouvá koncept návštěvy stadionu daleko za rámec sledování zápasu. Co všechno může rodina zažít mimo trávník?

1. Rodinné tribuny a zóny

Každý stadion v rámci CWC 2025 byl vybaven speciálními sekcemi pro rodiny s dětmi. Tyto tribuny jsou umístěny stranou od hlučnějších sektorů, mají více prostoru, komfortní sedačky a nabízí:

– bezalkoholové prostředí
– stínění a klimatizaci
– možnost rezervace dětského menu
– přístup k přebalovacím místnostem a toaletám pro děti

Zároveň byl kladen důraz na snadnou dostupnost – bezbariérový vstup, výtahy, a pomocníkům na stadionu označeným „Family Assist“.

2. Dětské zóny a interaktivní atrakce

V každém hostitelském městě vznikly tzv. „Junior Fan Zones“ – areály, kde si děti mohly vyzkoušet fotbalové disciplíny (dribling, střelba na branku, překážkové dráhy), zahrát si digitální minihry nebo se zapojit do kreativních dílen.

Součástí zón byly také:

– nafukovací hřiště a skluzavky
– facepainting a maskoti
– možnost potkat bývalé hráče nebo si odnést podepsaný plakát
– programy „Meet the Team“ pro děti, které mohly krátce navštívit trénink

3. Zábava pro dospělé

Zatímco děti se bavily, rodiče si mohli užít zónu klidu: kavárenské koutky, stánky s lokálním jídlem a nápoji, relaxační lehátka nebo zóny se sportovními přenosy a Wi-Fi připojením.

Některé stadiony nabídly i zázemí pro piknik nebo „Family Day“ s workshopy, hudebními vystoupeními a sportovními výzvami pro celou rodinu.

4. Edukace a společenský přesah

FIFA ve spolupráci s neziskovými organizacemi vytvořila v rámci CWC vzdělávací koutky. Děti se mohly zábavnou formou dozvědět o historii klubového fotbalu, o ekologii nebo o důležitosti fair play. Ve spolupráci s partnery jako Adidas či Hisense vznikly také technologické zóny, kde si malí návštěvníci vyzkoušeli např. VR přenosy nebo digitální tvorbu vlastního dresu.

5. Suvenýry a dětské kolekce

Na všech stadionech byla dostupná speciální dětská kolekce: minidresy, měkké repliky míčů, omalovánky s maskoty turnaje, personalizované kartičky a samolepky. Rodiny si tak mohly odvézt domů více než jen fotografie – ale i malý kus památky.

6. Bezpečnost a pohodlí

Organizátoři dbali na bezpečnost. Každý stadion měl jasně označené únikové cesty, přítomné zdravotníky a rodiny měly možnost použít náramky s kontaktními údaji pro případ ztráty dítěte. Většina akcí byla zdarma, nebo součástí vstupenky.

Závěr

FIFA Club World Cup 2025 ukázal, že fotbal může být zážitkem pro všechny generace. Díky důrazu na rodiny, zábavu, pohodlí a inkluzi se turnaj proměnil ve festival, kde si každý člen rodiny najde to své – a právě tím vytvořil nové měřítko pro sportovní události budoucnosti.

Oficiální partneři turnaje

FIFA Club World Cup 2025 podporují přední světové značky, které výrazně přispívají k celkovému fanouškovskému zážitku. Mezi hlavní partnery patří Coca‑Cola, Visa, Hisense (Gorenje), Bank of America, AB InBev (včetně značky Budweiser), Lenovo, Motorola a strategický partner Public Investment Fund. Tito sponzoři zajišťují nejen financování turnaje, ale aktivně se podílejí i na technologických inovacích, digitálních službách a interaktivních aktivitách pro fanoušky napříč všemi dějišti v USA.