Móda na tribunách FIFA CWC 2025: Dresy, streetwear a Messiho vliv

Co si obléct na FIFA turnaj: streetwear, národní dresy nebo Messiho růžovou?

FIFA Club World Cup 2025 se neodehrává jen na hřišti. Odehrává se také na tribunách – v podobě módy, stylu a fanouškovského sebevyjádření. Spojené státy, jako kolébka streetwearu a kulturní diverzity, daly tomuto turnaji nový módní rozměr. Jak vypadala móda fanoušků během tohoto historického fotbalového festivalu?

1. Národní dresy jako evergreen

Přestože se jedná o klubový turnaj, fanoušci často sahali po dresu své země – zejména když jejich oblíbený klub reprezentoval jejich kontinent. Dalo se potkat Italy v dresech Interu i italské reprezentace, Brazilce s vlajkami a dresy Palmeiras, ale také spoustu Němců v bílém dresu Bayernu kombinovaném s německou trikolorou.

Tento mix klubové a národní identity vytvářel pestrou a uvolněnou atmosféru – nikdo neřešil striktní pravidla, šlo hlavně o vyjádření sympatií.

2. Messiho růžová – módní fenomén

Největší módní stopu na turnaji zanechal Lionel Messi. Jeho přestup do Interu Miami přinesl do sportovní módy růžovou. Fanoušci z celého světa přijeli do USA s replikami Messiho dresu, s růžovými šálami, klobouky i brýlemi.

Některé módní značky připravily exkluzivní kolekce právě v této barvě – od tenisek po kšiltovky. Růžová se tak stala barvou turnaje, ať už jste byli fanouškem Interu nebo ne.

3. Streetwear – pohodlí a originalita

Americký styl fandění klade důraz na pohodlí a styl. Častým outfitem byly:

– Mikiny s klubovými logy v limitovaných edicích
– Oversized dresy kombinované s džínami
– Kšiltovky s výšivkami klubů a graffiti motivy
– Tenisky (nejčastěji Nike Air Force 1, Adidas Samba)
– Bombery a windbreakery v barvách týmů

Zvlášť mladí fanoušci kombinovali sportovní prvky s hip-hopovou a skateboardovou estetikou – streetwear byl všudypřítomný a často originální.

4. Personalizované outfity

Velkým trendem byla personalizace. Fanoušci si nechávali potisknout dresy vlastním jménem, číslem, nebo vtipným textem. Objevily se i ručně malované bundy, šály se jmény měst, která navštívili, a batohy s přívěsky podle klubů.

5. Retro styl

Mnozí nostalgici přinesli zpět dresy z 90. let – např. Ajax, AC Milan, Boca Juniors nebo Real Madrid v ikonickém designu. Tento styl rezonoval hlavně u fanoušků ve věku 35+ a kombinoval sportovní historii s retro módou.

6. Móda jako forma sdílení

Sociální sítě hrály velkou roli. Mnoho fanoušků přidávalo #fifacwc2025fashion nebo #tribunestyle a ukazovalo své outfity. FIFA dokonce vytvořila samostatný instagramový profil s nejlepšími fanouškovskými looky a odměňovala nejstylovější fanoušky cenami od partnerů.

7. Co nefrčí?

Naopak zcela vymizely klasické šály přes krk (kvůli počasí), dresy s kravatou a formálnější oblečení. Fanoušci kladli důraz na autentičnost, pohodlí a volnost pohybu. Nikdo se nebál být jiný.

Závěr

FIFA Club World Cup 2025 ukázal, že fotbalová móda není jen o dresech. Je to kombinace individuality, kreativity a identity. Ať už jsi přišel v Messiho růžové, v retro dresu AC Milán nebo ve své originální mikině s logem Palmeiras – byl jsi součástí stylového festivalu, kde měl každý svůj příběh.

Oficiální partneři turnaje

FIFA Club World Cup 2025 podporují přední světové značky, které výrazně přispívají k celkovému fanouškovskému zážitku. Mezi hlavní partnery patří Coca‑Cola, Visa, Hisense (Gorenje), Bank of America, AB InBev (včetně značky Budweiser), Lenovo, Motorola a strategický partner Public Investment Fund. Tito sponzoři zajišťují nejen financování turnaje, ale aktivně se podílejí i na technologických inovacích, digitálních službách a interaktivních aktivitách pro fanoušky napříč všemi dějišti v USA.