Potraviny, gastronomie

Mlékárenským výrobkem roku se stala Valašská kyška

Dlouhá, stabilní a spolehlivá, tak by se dala nazvat cesta stálice v sortimentu Mlékárny Valašské Meziříčí Valašské kyšky. Obliba tohoto výrobku rok od roku roste. Na trhu inovací, novinek a změn znamená jistotu pro všechny milovníky čerstvých kysaných výrobků. Valašská kyška je ideální pro každého, kdo si chce pochutnat a zároveň odlehčit svému trávícímu ústrojí. Kysané mléčné výrobky jsou bohatým zdrojem plnohodnotných bílkovin, vápníku, fosforu a vitaminů, převážně skupiny B. Mlékárna Valašské Meziříčí po celé dlouhé roky zachovává vysokou kvalitu složení Valašské kyšky, a to i přes neustálý tlak na cenu vstupní suroviny, tedy mléka. Trh i odborná porota tento přístup oceňují a zvolily Valašskou kyšku Mlékárny Valašské Meziříčí Mlékárenským výrobkem roku 2025 v kategorii Zakysané mléčné výrobky. Výrobek získal rovněž cenu médií. Ocenění každý rok těm nejlepším mlékárenským výrobkům uděluje Ministerstvo zemědělství, Českomoravský svaz mlékárenský, Český komitét Mezinárodní mlékařské federace, Sekce pro mléko při Potravinářské komoře České republiky a Ústav mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha. 22. ročníku soutěže o „Mlékárenský výrobek roku“ se v letošním roce zúčastnilo 18 tuzemských výrobců, kteří přihlásili celkem 55 výrobků. Výrobky byly hodnoceny celkem ve devíti soutěžních kategoriích. Odborníci i veřejnost si takto připomněli Světový den mléka, který se slaví již od roku 1957. Záštitu nad letošní oslavou převzal ministr zemědělství Mgr. Marek Výborný. […]

Potraviny, gastronomie

První vejcomat snáší v Bratislavě nejlevnější vajíčka

První vejcomat na Slovensku začal fungovat v Obchodním centru Nivy na Mlýnských Nivách v Bratislavě. Jedná se o první prodejní automat na vajíčka na Slovensku, který sem instalovala společnost Babičkin dvor, druhý největší dodavatel vajec na Slovensku s roční produkcí 100 milionů kusů. Vajíčka z volných chovů se v tomto vejcomatu dají koupit už za 30 eurocentů, což je bezkonkurenčně nejnižší cena za vajíčko v celé Bratislavě. Pokud koncept uspěje, společnost ho chce rozšířit po celém Slovensku a expandovat i do zahraničí. Babičkin dvor vydal v roce 2021 první zemědělské dluhopisy kotované na pražské burze. […]

Potraviny, gastronomie

PRONATAL motivuje páry ke společné cestě za rodičovstvím – během června nabízí bezplatné vyšetření plodnosti

Vzájemná důvěra, otevřená komunikace a společná odpovědnost patří k základním pilířům partnerství – a to i v okamžicích, kdy se pár potýká s potížemi při početí. Červnová kampaň skupiny PRONATAL s názvem Plodnost není samozřejmost připomíná, že neplodnost není problémem jednoho z partnerů, ale výzvou, kterou je nejsnazší zvládnout společně. I proto PRONATAL během června nabízí párům na všech svých českých klinikách možnost bezplatného vyšetření plodnosti. […]

Potraviny, gastronomie

Češi nakupují hezky česky. Šest z deseti lidí dává přednost domácím producentům

Nakupovat hezky česky? V době, kdy je nabídka potravin velmi široká a zahraniční zboží snadno dostupné, to na první pohled může vypadat jako přežitek. Opak je ale pravdou. Při nákupech potravin Češi dávají velmi silný důraz na jejich český původ. Z aktuálního průzkumu diskontního řetězce PENNY vyplývá, že při nákupu potravin je důležitý pro více než 61 procent Čechů. […]

Potraviny, gastronomie

Snižování plýtvání potravinami: Tesco inspiruje ostatní a navazuje spolupráci s Food Waste Institutem

Tesco dlouhodobě bojuje proti plýtvání potravinami – od roku 2016 snížilo objem nevyužitých potravin o více než 80 %. Nyní se jako první maloobchodník připojuje k nově vzniklému Food Waste Institutu, aby inspirovalo další firmy a veřejné instituce k efektivnímu nakládání s potravinami. Tato spolupráce s akademickou půdou navazuje na dlouhodobou spolupráci Tesco s potravinovými bankami. […]

Potraviny, gastronomie

Alpro a Ben Cristovao opět ve velkém stylu: Kampaň, která chutná jako sám život

Značka Alpro i letos spojila síly s Benem Cristovaem – tentokrát však ještě intenzivněji a ve větším stylu. Jaro odstartovali dynamickou multikanálovou kampaní, která oslavuje rozmanitost rostlinných alternativ a lidských chutí. Alpro chce inspirovat k malým změnám s velkým dopadem – a ukázat, že každé ráno může začít podle vaší chuti. […]