Společnost dm na cestě ke klimatické neutralitě

České Budějovice 11. června 2025 (PROTEXT) – Zpráva o udržitelnosti

Společnost dm poprvé představuje Zprávu o udržitelnosti společnou pro všech 14 zemí skupiny dm. Společnost dm v ní stvrzuje svůj cíl dosáhnout do roku 2045 čistých nulových emisí. Zaměřuje se na opatření ke snížení emisí skleníkových plynů v celém hodnotovém řetězci a inovativní přístupy, jako je recyklace CO₂, redukce obalů a obalová řešení šetrná ke klimatu.

Dne 11. června zveřejňuje společnost dm drogerie markt Zprávu o udržitelnosti za obchodní rok 2023/24. Poprvé shrnuje udržitelné aktivity všech 14 zemí skupiny dm, ve kterých společnost působí, s cílem pozitivně formovat budoucnost.

„Celý mezinárodní projektový tým se řídil myšlenkou, že Zpráva o udržitelnosti by se neměla stát jen byrokratickou povinností. Díky transparentnosti dokážeme lépe rozpoznat klíčové oblasti, v nichž je třeba jednat, a realizovat ještě cílenější opatření. Také jasně ukazuje, kolik hodnotných a unikátních projektů probíhá ve všech zemích dm – to nás naplňuje hrdostí a zároveň motivuje k tomu být ještě lepší,“ zdůrazňuje Harald Bauer, předsedající jednatel podskupiny dm Rakousko.

 

dm usiluje o čisté nulové emise do roku 2045

V roce 2023 získávala skupina dm 67 % energie z obnovitelných zdrojů, čímž se její podíl oproti předchozímu roku zvýšil o 3 %. Většina emisí skleníkových plynů vzniká v předcházejících a navazujících hodnotových řetězcích, například při výrobě produktů dm značek. Proto dm se svými partnery identifikuje potenciál pro snižování emisí a realizuje konkrétní opatření. Interně je již 78 lokalit zásobováno elektřinou z fotovoltaiky – od jednotlivých prodejen až po kanceláře a logistická centra. Existují také pilotní projekty pro udržitelné plánování dopravy a dopravních prostředků, jako jsou vodíkové a elektrické nákladní automobily.

Cílem dm je dosáhnout do roku 2045 čistých nulových emisí. Tento cíl je nezávislý na případných rozdílech v legislativě jednotlivých zemí. Díky čtyřstupňové environmentální strategii – ekologická bilance, prevence negativních dopadů, snižování negativní vlivů na životní prostředí a vytváření environmentálních hodnot – je společnost přesvědčena, že je na správné cestě.

 

Zelené cenovky označují produkty, které získaly některý z vybraných certifikátů nebo pečetí

Obaly: Strategický přístup „No waste“

U produktů dm značek by mělo být použito pouze tolik materiálu, kolik je nezbytné k ochraně produktu. V oblasti plastových obalů se v roce 2023 podařilo snížit množství použitého materiálu v poměru k obratu o téměř 30 % oproti roku 2018. Kromě toho bylo na konci roku 2023 43 % plastů použitých v obalech produktů dm značek vyrobeno z recyklovaného materiálu, a to na základě objemového rozdělení na německém trhu. „Abychom zajistili dostatek recyklátu i v budoucnu, neustále zvyšujeme recyklovatelnost obalů produktů našich dm značek,“ oznamuje Marlene Draschwandtner, jednatelka odpovědná za Sortiment v podskupině dm Rakousko a dceřiné společnosti.

Jako inovativní zdroj surovin recykluje dm společně se svým projektovým partnerem LanzaTech CO₂ z průmyslových odpadních plynů – například z výroby oceli – a přeměňuje jej na bioetanol. Ten se používá k výrobě plastů. Díky vyrovnávání objemu* například přibližně třetina plastu v lahvi na mycí prostředek Denkmit Ultra Sensitive pochází z tohoto recyklovaného CO₂.

 

Kodex udržitelnosti podepsaný většinou výrobních partnerů

Kodexem udržitelnosti zajišťuje dm a její výrobní partneři realizaci strategie udržitelnosti dm značek a udržitelný původ používání kritických surovin. Kodex zatím podepsalo 94 % výrobců produktů dm značek.

„Pokud jde o význam lidských práv, máme v dm jasný postoj: společnost sdílí odpovědnost za lidi, kteří v jednotlivých hodnotových řetězcích pro dm pracují. Chceme dále podporovat lidská práva a odpovědnost k životnímu prostředí a realizovat ji na základě analýzy a hodnocení rizik,“ zdůrazňuje Marlene Draschwandtner.

 

V celé skupině dm tvoří produkty dmBio 81 % obratu kategorie potravin

Za cenově dostupné biopotraviny a svobodu výběru v prodejnách

dmBio v současnosti zahrnuje přibližně 650 produktů a je nejrychleji rostoucí značkou dm. 100 % výrobků dmBio je certifikováno ekologickou značkou EU. V celé skupině dm tvoří produkty dmBio 81 % prodeje potravin. „V době, kdy mnoho rodin musí více šetřit, chceme přispět k tomu, aby biopotraviny zůstaly cenově dostupné a zákazníci si mohli svobodně vybrat trvale udržitelné produkty,“ zdůrazňuje Harald Bauer.

*Vyrovnání objemu je výsledkem hromadného vyvážení. To spočívá v přesném měření a dokumentování množství konvenčně vyráběných surovin a množství certifikovaných udržitelně vyráběných surovin před jejich smícháním. To zjednodušuje výrobní procesy a zároveň zajišťuje, že jsou informace o udržitelných surovinách správné.

 

O společnosti dm drogerie markt Česká republika

dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 259 prodejen zásobuje po celé České republice z logistických center v Jihlavě a Ostředku. Jednatelkami společnosti jsou Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3 786 spolupracovníků. V obchodním roce 2023/2024 vykázala dm v České republice obrat ve výši 18,1 mld. Kč, a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, dmBio, trend !t up, SEINZ. či Dein Bestes.