
Olomouc 4. června 2025 (PROTEXT) – Letos k oblíbené pískovně autem jen s velkými komplikacemi. Silnice mezi Náklem a Lhotou nad Moravou na Olomoucku, která slouží i jako frekventovaná spojka směrem na Šternberk a je také hlavní příjezdovou cestou k pískovně, je až do poloviny srpna 2025 úplně uzavřená kvůli opravám. Denně tudy projede tisíce aut, v létě míří za koupáním i lidé z jiných krajů. Letos se budou muset vydat jinudy.
Jaroslav Krempl, vedoucí střediska SSOK Olomouc: “Oficiálně objízdné trasy nejsou stanoveny. Jede se přes Litovel, Pňovice, Střeň a místní obyvatelé se dostanou, ti to znají.”
Objízdná trasa je dlouhá asi 20 kilometrů. Někteří řidiči ji však nerespektují a pokoušejí se projet přímo přes staveniště, aby si cestu zkrátili. To je ale nebezpečné. V místě probíhají stavební práce a denně se zde pohybuje těžká technika.
Hana Závodná (nestr.), starostka Nákla: “Je zde zákaz vjezdu pro všechna vozidla, včetně cyklistů. Bohužel někteří neukáznění řidiči, včetně kolařů nerespektují zákazovou značku a v prostorách stavby se pohybují. Někteří místní obyvatelé nebo z přilehlých obcí stavbu objíždí po polních cestách nebo zpevněné cyklostezce, která tady nedaleko vede a ničí se úroda, ničí se majetek.”
Uzavírka přinesla komplikace i pro místní obyvatele. Děti z nedaleké Lhoty nad Moravou, které tudy běžně dojíždějí do školy, musí jinudy.
Hana Závodná (nestr.), starostka Nákla: “Lhota nad Moravou je místní část obce Náklo a pro nás uzavírka je komplikací v tom směru, že máme v Nákle spádovou školu, a to nejen pro Lhotu, ale i pro děti ze Střeně. Takže všechny děti teď musí využívat objízdné trasy nebo jedou na kole.”
Po opravě bude cesta výrazně bezpečnější, zejména pro řidiče. Dojde k rozšíření a zpevnění vozovky, která byla ve velmi špatném, místy až havarijním stavu.
Hana Závodná (nestr.), starostka Nákla: “Byly ujeté krajnice. Nerovnost vozovky byla značná. Plná děr, prohlubní. Řekla bych, že oprava byla už načase.”
Jaroslav Krempl, vedoucí střediska SSOK Olomouc: “Oprava spočívá v odstranění stávajících povrchových vrstev, zasanování okrajů. Následně se všechno rozemele, provede se recyklace za studena a položí se dvě nové asfaltové vrstvy.”
Zdroj: POLAR televize Ostrava