Věda, vzdělávání a školství

Soutěž Creative Business Cup ovládl startup Graphic Standard s aplikací pro marketéry využívající umělou inteligenci

Vítězem českého finále soutěže Creative Business Cup 2025, podporující kreativní startupy, se stal startup Graphic Standard s aplikací na tvorbu vizuálních výstupů pomocí umělé inteligence, za kterou stojí Ondřej Brom a Nicole Pálenská. Slavnostní večer proběhl včera 19. března v královéhradecké Petrof Gallery. Vítěze soutěže, kterou pořádala už devátým rokem agentura CzechInvest, čeká světové finále v Kodani, které nově proběhne v září v rámci konference Bright 2025.

[…]

Věda, vzdělávání a školství

Zápis do první třídy není zkouška, zdůrazňují pedagogové. Co rodičům radí?

S blížícím se dubnovým termínem zápisů do škol se rodiče více zajímají o to, co k němu budou potřebovat a zda je jejich dítě dostatečně připravené. Učitelé rodičům radí, aby sebe ani dítě příliš nestresovali. Zápis není zkouška a pokud dítě některé věci neumí, může je do září ještě nacvičit. Náplň i organizace zápisů se v jednotlivých školách příliš neliší. Termín zápisu a kritéria pro přijetí zveřejňují školy na svých webových stránkách. Na co se ale mají rodiče před zápisem zaměřit nebo co mohou u samotného zápisu očekávat, shrnujeme v následujících bodech.

[…]

Věda, vzdělávání a školství

Kuo Wej z Digital China vystoupil na pódiu v Cambridgi, kde objasnil změny paradigmatu v komercializaci umělé inteligence

V době, kdy se prudce rozvíjí umělá inteligence, hostila Cambridgeská univerzita inovativní sympozium s názvem „Globální vize a inovace podniků v éře AI“, které uspořádala společnost Digital China. Akce se zúčastnili přední odborníci, včetně ředitele Digital China Kuo Weje, Alana Macfarlanea, profesora sociální antropologie v Cambridge, člena King’s College a člena Britské akademie, Davida Stillwella, docenta počítačových věd v Cambridge, a Marcelina Elosua, ředitele vydavatelské skupiny LID. Zúčastnilo se také více než 100 studentů z Cambridge, kteří zkoumali nejnovější trendy v oblasti umělé inteligence a její transformační důsledky na inovace ve firmách.

[…]

Věda, vzdělávání a školství

5 500 učitelů a 31 000 studentů se zapojilo do projektu Monety Rozumíme penězům

Zodpovědné nakládání s penězi, plánování financí či rozvoj zdravých finančních návyků – to jsou klíčové dovednosti, které pomáhají jednotlivcům lépe se orientovat ve světě financí. Právě na tyto oblasti se zaměřuje vzdělávací projekt Rozumíme penězům, který MONETA realizuje ve spolupráci s organizací Aisis. Programy zaměřené na rozvoj finanční gramotnosti na českých školách již absolvovalo 5,5 tisíce pedagogů a 31 tisíc žáků a studentů.

[…]