Věda, vzdělávání a školství

Technologická agentura ČR předala ceny za aplikovaný výzkum. Absolutní vítěz řešil bezpečnější palivo do jaderných elektráren

Technologická agentura ČR (TA ČR) včera již po třinácté ocenila nejlepší projekty aplikovaného výzkumu za uplynulý rok. Celý Den TA ČR 2025 zastřešilo téma Zapomenuté inovace: Svět, jak ho (ne)známe, které poukázalo na skutečnost, s jakou samozřejmostí přistupujeme k již zavedeným inovacím a technologiím. Ve večerních hodinách pak byly oceněny čtyři špičkové projekty s vysokým přínosem pro společnost a hospodářství v kategoriích PARTNERSTVÍ, GOVERNANCE, BUSINESS a SPOLEČNOST. O absolutním vítězi hlasovala veřejnost prostřednictvím webu TA ČR spolu s diváky v sále, a stal se jím projekt z kategorie SPOLEČNOST, jehož řešitelé vyvinuli bezpečnější a efektivnější palivo pro jadernou energetiku. […]

Věda, vzdělávání a školství

Nadace KKFF řešila s experty aktuální trendy venkovní předškolní pedagogiky

Více než 40 lidí, kteří se s nadšením věnují venkovní předškolní pedagogice, dorazilo na nadační summit programu Proměny zahrad. Nadace Karel Komárek Family Foundation (KKFF) jej uspořádala s cílem poskytnout jim informace o aktuálních trendech nejen v oblasti venkovní výuky, ale také v tvorbě školních zahrad. Hovořilo se o systémových změnách nebo třeba o volbě vhodných herních prvků, poskytujících dětem možnost zažívat tzv. přiměřené riziko. […]

Věda, vzdělávání a školství

Budoucnost českého školství: Křída versus displej? Moderní učebny v ČR volí obojí

Zatímco dříve se školní výuka odehrávala výhradně u zelené tabule, dnešní třídy kombinují křídu, fix i dotykové displeje. České školství prochází tichou modernizací – přibývá interaktivních technologií, zlepšují se IT dovednosti učitelů a školy hledají rovnováhu mezi analogem a digitálem. Do popředí se tak dostává koncept „hybridní učebny“, kde se přirozeně prolíná tradiční psaní na tabuli s digitálními nástroji a možností online či nahrávané výuky. […]

Věda, vzdělávání a školství

Zápisy jsou nově už v lednu, bude více času dohnat případné nedostatky

Zápisy do prvních tříd budou nově už od poloviny ledna, tedy zhruba o tři měsíce dříve než v posledních letech. Odborníci si od změny slibují, že se podaří dříve podchytit případné problémy, které děti mohou mít. Rodiče tak s dětmi budou mít více času případné nedostatky dohnat. Podle lékařky a autorky vzdělávacích knih Jany Martincové mnozí rodiče ale netuší, že by s předškolními dětmi měli dělat domácí přípravu. Ze zkušeností učitelek v prvních třídách vyplývá, že mnohé děti mají i po nástupu do školy problémy s výslovností, některé jsou také nesamostatné, nesoustředěné a mají nižší fyzickou zdatnost. […]

Věda, vzdělávání a školství

Cena Wernera von Siemense: až 70 tisíc Kč za odbornou práci

Už jen do 30. listopadu je možné přihlásit diplomovou nebo disertační práci do Ceny Wernera von Siemense 2025 a vyhrát až 70 tisíc korun. Do soutěže je možné přihlásit absolventské práce z technických a přírodovědných oborů obhájené v období od 1. 12. 2023 do 30. 11. 2025. […]

Věda, vzdělávání a školství

Cena Wernera von Siemense: až 70 tisíc Kč za odbornou práci

Už jen do 30. listopadu je možné přihlásit diplomovou nebo disertační práci do Ceny Wernera von Siemense 2025 a vyhrát až 70 tisíc korun. Do soutěže je možné přihlásit absolventské práce z technických a přírodovědných oborů obhájené v období od 1. 12. 2023 do 30. 11. 2025. […]

Věda, vzdělávání a školství

Mladí čeští pianisté absolvovali špičkovou výuku a zahráli na londýnské Royal Academy of Music

Nadace Karel Komárek Family Foundation (KKFF) přivezla ve spolupráci s Českým centrem Londýn nejtalentovanější mladé české pianisty do Londýna. Pětice talentů dostala příležitost absolvovat zde špičkové masterclassy s profesory Royal Academy of Music. Vyvrcholením jejich pobytu bylo vystoupení na této prestižní hudební konzervatoři. Do Londýna dorazili Adam Znamirovský, Jan Schulmeister, Nora Lubbadová, Magdaléna Kovářová a Valentýna Ibriqi. Masterclassy i koncert byly součástí programu 29. ročníku festivalu Made in Prague. […]